Частка як службова частина мови


1. Виконання практичних
завдань. (Зупинка «Практична»)

Ну, є ж про зраду там які статті?
Не всяка ж кара має буть незбожна.
Що ж це виходить? Зрадити в житті
Державу – злочин, а людину – можна?!
Таке нещастя хоч кого знеможе.
Це ж можна тут рішитися ума.
Любив же він Марусю, не дай боже!
Тепер сидить, місця на нім нема…
Ліна Костенко

1) Як би там не
було, а чоловіки все ж таки віддають перевагу класичній обручці (З календаря).
2) То була перша спроба створення повної історії української літератури (З
журналу). 3) Уперше свої праці надрукувала в альманасі Наталі Кобринської
«Перший вінок» (А. Шелест). 4) На кінець літа вересові килими вкриваються
рясним бузковим цвітом (В. Пархоменко). 5) З пластів минулого піднімають та
відроджують нашу справжню історію (З журналу). 6) Природа потребує дбайливого
ставлення до себе ( З журналу).


1) Хотіла б я
піснею стати (Л.Українка). 2) Нехай усміхнеться серце на чужині (Т.Шевченко).
3) Не вмирає душа наша, не вмирає воля (Т.Шевченко). 4) Чи є в світі що
світліше, ніж мамині очі? (І.Блажкевич). 5) Як хороше, як весело на білім світі
жить (Л.Глібов). 6) Ген килим, витканий із птиць, летить над полем
(Л.Костенко).
5. Закріплення
вивченого.

Хай весна приносить щастя в кожну хату. Як хороше, коли в
осінній млі летять ширококрилі журавлі. Крайнебо з рожевого перейшло аж у криваво-червоне. Розплелася густа коса аж
до пояса. Не сивий мудрий, а старий. І ось після розлуки знову я прийшов сюди –
в місця, серцю милі.

Не, би(б), як, навіть, ні, хай, мов, годі, ані, нехай,
таки, бодай, бо, но, то, от, таки, еге, атож, аби, ж.

Які дві частки літають (чиж)?
Які дві частки завжди над нами (небо)?
Які дві частки ріжуть хліб (ніж)?
Яка частка стає мухою (цеце)?
У назві якого дерева заховалася вказівна частка (тополя)?
8..
Домашнє завдання (на вибір)
§
Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.232-236),
вправа 519 (середній рівень).
§
Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.232-236),
виписати 3-4 речення з різними частками (достатній рівень).
§
Опрацювати теоретичний матеріал підручника (ст.232-236),
скласти лінгвістичну казку про частку (високий рівень).
Бажаю
успіхів.
Немає коментарів:
Дописати коментар