Тема:
Звертання. Непоширені й поширені. Розділові знаки при звертанні.
Слово вчителя. Ми живемо в суспільстві,
тому щодня спілкуємося з іншими людьми. Мета цього спілкування різна: обмін
інформацією, новими знаннями, висловлення своїх почуттів, переживань, роздумів.
Ми розповідаємо щось і запитуємо, просимо і відмовляємо, сперечаємося і
промовляємо слова любові, ранимо й лікуємо словом… І при цьому постійно
використовуємо звертання.
Звертання
щире, душевне, щедре-
Оксано,
Павле, Іване, Петре!
І так
сердечно, і так ласкаво-
Тетяно,
Лесю, а чи Любаво!
А
найсвятіше душа приємле-
моя
Вкраїно, кохана земле,
ти,
сивий Дніпре, і ти, Дунаю,-
миліших
серцю звертань не знаю.
На сьогоднішньому уроці ми закріпимо з вами
знання про звертання, отримані з початкової школи, повторимо правила вживання
розділових знаків при звертанні. Ви зрозумієте, яке звертання називається
поширеним і непоширеним. І, звичайно, після сьогоднішнього уроку ви зможете
грамотно складати й записувати речення, ускладнені звертаннями.
1.Робота з підручником(с.98)
- Відкривайте українську мову
на сторінці 202 - 203, і ми опрацюємо теоретичний матеріал.
-А тепер перевіримо, чи всі зрозуміли правила:
- Де може стояти звертання в реченні?
- Яке звертання називається непоширеним?
- Поширеним?
-Якими ще бувають звертання? (Однорідними, повторюваними)
2.Вправа 469 (усно)
3.Творча розподільна робота
Завдання для вас таке: я буду називать слово чи
словосполучення, які вам треба буде поставити у формі Кличного відмінка і
розподілити: якщо звертання непоширене, пишемо в перший стовпчик, якщо поширене
– в другий. Працюємо в зошитах письмово .
Слова для записання:
Поезія
, Андрій , українська мова,Уляна, дорога бабуся , зоря, омріяна свобода,
Анна; шановна Олена Ігорівна .
Ключ: підкреслити перші літери слів першого стовпчика і
другі літери перших слів другого стовпчика. Прочитати утворені слова. (Пауза,
кома).
4.Робота зі схемою речень:
Письмово скласти речення за поданими схемами:
ЗВ,___________________.
________,ЗВ,_______________.
_______________________, ЗВ.
5.Домашнє
завдання: параграф 40 впр. 476
Немає коментарів:
Дописати коментар