Палітра
осені
(урок української літератури 5 клас)
Тема. Максим Рильський.
Його вміння бачити красу рідної природи в поезії«Осінь-маляр
із палітрою пишною».
Добрий день, дорогі діти
Домовляємося не шуміти
Бути уважними, слухняними
Відповідальними і активними
Дізнатися багато цікавого
У всіх завданнях здобути
перемогу.
Тож вирушаємо в дорогу.
1.Цифровий диктант(взаємоперевірка,
виставлення балів)
1. У
Максима Рильського батько був з бідної
сімї.
2. Мати
Максима Рильського навчила любити природу
3. Максим
Рильський народився в селі Романівка
4. Коли
помер батько , на плечі матері лягли усі турботи
5. Батьковими
мудрими порадами поет керувався все
життя: “ Коли хочеш зробити зле, поміркуй як слід, а тоді не роби. Коли ж
задумав добре, не вагайся. Ніколи не чини
вдень такого, що заважало б спати вночі ”.
6. Максим
Рильський найбільше любив читати
7. Поезія
, в якій розповідається про явище природи називається «Дощ»
8. Перша
збірка Максима Рильського «На білих островах»
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Слово учителя
Вона сьогодні не дуже приваблива, бо ллється дощ. Її вітер якось не
гладить, а витріпує з неї душу. Ось там за лісом вона зупинилася і не йде до
нас. Що-небудь не робить, що-небудь не несе, а лише прикрашає все навколо у
золото, багрянцем виграють на сонці вони, і ніжно опадаючи, прикривають зелені
трави. Один до одного і зібрано букет багряно-жовто –червоних їх. Красиво! Та
він раптово зірвався і закружляв їх у ритмі вальсу, а ось полька, а ось
спокійно опустив додолу – і зник. Ця пора року надзвичайна.
Про яку пору року ведеться мова? Хто виграє багрянцем на сонці?Чого зібрали
букет? Хто закружляв листочки в танцю?(осінь, листя, листочків, вітер)
Отож, ви ,мабуть, здогадалися, що сьогодні ми аналізуємо ще один вірш
Максима Рильського «Осінь-маляр з палітрою пишною»
Давайте прослухаємо цей вірш і переглянемо презентацію.
(перегляд презентації і читання поезії учителем)
2. Словникова робота.
Палітра-дощечка або пластинка, на якій
живописець змішує і розтирає фарби.перен. сукупність кольорів, кольорова гама,
характерна для картини або творчості художника.
Маляр- той,хто займається живописом, малюванням.
Маляр-робітник, який фарбує стіни, будівлі загалом
Шати-багате, розкішне святкове вбрання, металева
оправа на образах.
3. Створення паспорта поезії (записати у зошит )
Тема: милування рідним краєм.
Ідея: зображення яскравих фарб природи. Панування
осені.
Основна думка: зобразити мальовничо-пейзажні
фони.
Жанр: пейзажна
лірика.
Художні
засоби:
Епітети:
«палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «кольорами дивними»,
«цілунками переливними», «фарби рожеві, злотисті, червоні», «срібно-блакитне
повітря», «Ніжні осінні пісні тихо дзвонні».
Метафори: «тихо … кружляє», «осипає
красою», «розсипа роси», «тумани розливає», «ліс одягає», «ліс обливає».
Уособлення: «ніжно сміється до вітру», «грає цілунками з ним переливними».
4.Закріплення
вивченого.
- Перегляд відео за посиланням: https://vseosvita.ua/library/osin-malar-iz-palitrou-pisnou-maksim-rilskij-1703.html
5.Домашнє завдання.
1.
Вивчити напамять один із віршів
М.Рильського
2.
Розфарбувати осінь в тих кольорах,
які переважають у поезії
Немає коментарів:
Дописати коментар