понеділок, 11 травня 2020 р.

06.05 МОВА 9 КЛАС. ПОВТОРЕННЯ.


08. 05.  2020    Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях

1.  Вправа «Проаналізуй та поясни».
Прочитати текст, у дужках після кожного речення вказати пунктограми (відповідно до поданого переліку пунктограм), У ДУЖКАХ ПОЗНАЧИТИ НОМЕР ПУНКТОГРАМИ.
Перелік пунктограм у простому реченні
1.  Тире між підметом і присудком.
2.  Кома при порівняльному звороті.
3.  Кома між однорідними членами речення.
4.  Тире і двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
5.  Розділові знаки при звертанні.
6.  Розділові знаки при вставних словах, словосполученнях, реченнях.
7.  Кома при відокремленому означенні.
8.  Кома і тире при відокремленій прикладці.
9.  Кома при відокремленому додатку.
10.    Кома при відокремленій обставині.
11.    Кома і тире при відокремлених уточнюючих членах речення.
12.    Розділові знаки при прямій мові.
Перелік пунктограм у складному реченні
13.    Кома, крапка з комою і тире у ССР.
14.    Кома в СПР.
15.    Кома, крапка з комою в БСР.
16.    Двокрапка і тирев БСР.
17.    Розділові знаки в складному реченні з різними видами зв’язку.
Людство зустріло початоДвадцять першого століття як добу невпевненості.
Сучасна людина досі долає силу тяжіння великих випробувань і надій минулого; вириваючись із цієї історичної гравітації, вона почувається перед майбутнім невпевнено і вразливо.
Ми бачили багато потрясінь: могутність і занепад тоталітарних ідеологій та створених ними імперій, політичні засліплення і прозріння, масові захоплення і розчарування.
Ми стали свідками піднесення демократичних ідей, переконань і мрій.
Але романтичні сподівання,зіштовхнувшись із реальністю, швидко перетворились на ілюзії. Слова знецінились.
У нашій країні, де Радянський Союз було подолано фізично,його спадщина і досі зберігається морально і ментально.
Виявилося, що люди далі й дедалі більше сподіваються на чужу ласку, а не на власні сили.
Нові економічні умови змінили країну і водночас загострили найгірші людські інстинкти: жадобу збагачення, захланність і споживацтво.
Людина дістала можливість вільно і без страху повернутися до духовних джерел. І водночас зубожіння,несправедливість і невпевненість виплекали у суспільстві внутрішнє розчарування, що стоїть на межі з духовною порожнечею.

2.  Слово вчителя.
        Виконуючи попереднє завдання ви не лише повторили вивчені раніше пунктограми, а й мали можливість ознайомитися з текстом, який згадує про часи створення незалежної Української держави, але не лише на політичній карті світу, а й у серцях щирих її патріотів. Можливо, хтось із вас знає, із якого документа цей уривок?
3. Самодиктант.
Переписати текст, вставляючи пропущені розділові знаки та забираючи дужки.
Наріжними каменями Української Хартії вільної людини є три прості думки.
Відповідальність за своє жи(т,тт)я  а отже  його успіх  добробу т і щас(т,тт)я (ні)кому (не)може бути переданою. Ми самі несемо відповідальність за себе.
Мораль і духовні ці(н,нн)ості не можуть бути відкладеними на завтра. Вони завжди потрібні сьогодні.
Ми будуємо те  що уявляємо  а отже  від гл(е,и)бини масштабу і творчого хисту нашої уяви залежить наше майбутнє.
Людина прагне бути вільною  бо саме свобода надає смислу гідност(и,і)  і цінност(и,і)  людському життю.
▬ Це і є дорога до щастя до якого ми віруючі і (не віруючі  але всі у широкому філософському сенсі (Б,б)ожі діти покликані.
Аби стати вільною  людині не треба проводирів.
▬ Ані (най)талановитіші лідери ані інт(е,и)лігенція ані жодна соціальна група не здатні пр(е,и)вести людину до щастя і свободи.
▬ Справжнім проводирем людини є лиш особисте осмислене зусилля.
▬ Це не зробить хтось інший. Це можете зробити лише Ви.
4. Зробити синтаксичний розбір виділеного  речення (письмово).







РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В БЕЗСПОЛУЧНИКОВОМУ СКЛАДНОМУРЕЧЕННІ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.  Вправа(ст. 131). Вправа (ст..133 )    
   .
Бажаю успіхів

Немає коментарів:

Дописати коментар