четвер, 23 квітня 2020 р.

СПОЛУЧНИКИ Й СПОЛУЧНІ СЛОВА. НАПИСАННЯ СПОЛУЧНИКІВ РАЗОМ ТА ОКРЕМО. РОЗРІЗНЕННЯ СПОЛУЧНИКІВ І ОДНОЗВУЧНИХ СЛІВ 7 клас



Спочатку перегляньте відео урок за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=J4qE3oz-shI

            Поясніть, чому виділені в реченнях слова пишуться по-різному.
1. Гетьте, думи, ви хмари осінні!
Тож тепера весна золота!
Леся Українка
      2. Народна пісня — то ж вона усій землі окраса.
Ми продовжуємо вивчення сполучників, і на цьому уроці ви ді­знаєтесь, як їх правильно писати.

   Але, і, через що, та, щоб, тому що, якби, проте, немовби, як   тільки.
Порівняйте власні висновки з правилом у підручнику. Про­читайте теоретичний матеріал про групи сполучників за будовою та їх написання.


Розподільний диктант
            Запишіть сполучники, розподіляючи їх у три колонки: прості, складні та складені. Виберіть з кожної групи сполучник та скла­діть з ним речення (письмово).

Дослідження-спостереження
Прочитайте речення.
ð   Щоб не трапилося лиха, будь обачним.
ð   Біда помучить, зате мудрості научить.
ð   Якби пес робив, то в чоботях би ходив.
ð   Весна, проте ще холодно.
ð   Що б не трапилося, будь людиною.
ð   Я поважаю тебе за те, що ти завжди дотримуєш слова.
ð   Як би не тис мороз, а весна буде.
ð   Я про те вже говорив.
 Проведіть дослідження: з’ясуйте, чому в одних реченнях зате, проте, щоб, якби пишуться разом, а в ін­ших окремо?
            Зробіть висновки: в якій колонці записані речення зі сполучни­ками, а в якій — з їх однозвучними словами.

            Ознайомтеся з пам’яткою. Що нового ви дізналися? Як розріз­няти складні сполучники та однозвучні слова, що пишуться окремо?
Необхідно вміти розрізняти складні сполучники зате, проте, щоб, якби, якщо, притому, причому та однозвучні слова, що пишуть­ся окремо: за те, про те, що б, як би, як що, при тому, при чому. Для того щоб дізнатися, як писати, треба сполучник замінити синоні­мічним сполучником:
На те й лихо, щоб (аби) з тим лихом боротись.
Що б не вишивали, вишивайте з любов’ю.
Завдання на розвиток лінгвістичного мислення


Домашнє завдання : вивчити параграф 47.
Спишіть речення, розкриваючи дужки. Назвіть у сполучниках орфограми. Обґрунтуйте їх.
1. Якщо ви хочете, що/б рідне слово назавжди ввійшло в духовне життя дитини, стало її багатством, не забувайте про рідну пісню (В. Сухомлинський). 2. Ну що/б, здавалося, слова (Т. Шевченко). 3. Довго співали дівчата, довго гуляли хлопці, незважаючи на/те/що другого дня треба рано було вставати (І. Нечуй-Левицький). 4. Ніч мине, як вже не раз минала, — то/ж недарма темрява тремтить (Леся Українка). 5. Як/би я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти.             

Немає коментарів:

Дописати коментар